21. maaliskuuta 2011

Juustokakkua ja skräppäyssuunnitelmia

Viikonloppu menikin meillä juhliessa. Lauantaina juhlittiin appiukon pyöreitä vuosia, ja sunnuntaina oli vuorossa minun pikkuveljen rippijuhlat. Miten sekin voi olla jo niin iso poika... :')


Rippijuhliin lupauduin tekemään juustokakun, reseptin lainasin Kinuskikissalta. Kyseessä siis Juhlapöydän raitakakku. Pohjan tein Dominoista ja päällimmäiseen vattukerrokseen laitoin vähemmän sokeria, jotta se jäi selvästi vähän kirpeäksi. Tasoitti minun mielestä kivasti muiden täytteiden makeutta. Kehuja sain kakusta ja olihan tuo minun makuunkin todella herkullista! Ulkonäkö ei kyllä päätä huimannut, kun tuo päällinen valui kivasti reunoille, mutta mitäpäs se haittaa. Koristelukin jäi vähän puolitiehen, kun vattuja ei ollut tarpeeksi, eikä kaupat auki, jotta olisin saanut tuohon keskelle vaikka valkosuklaalastuja... :) Mutta tällaista tämä minun leipominen tuntuu aina olevan.

Minähän en siis todellakaan ole mikään jauhopeukalo, mutta nuo juustokakut on jopa minulle niin helppoja tehdä, että herkullista tulee lähes aina. ;) Jotkut piirakat myös onnistuu minultakin, mutta ei ole hetkeen tullut tehtyä.

Tänään on varmaan melkein pakko käydä ostamassa vehnäjauhoja, ja tehdä jotakin leipää. Tuo leipäkirja houkuttelee minua päivittäin, mutta vielä en ole saanut mitään aikaiseksi.

Minun äiti oli aloittanut skräppäysharrastusta, ja tehnyt yhden sivun jo pojista. Sain minä tuon kansion matkaani, ja nyt sekin tuossa sohvan kaiteella polttelisi niin kovasti, että pitäisi päästä sitäkin touhua kokeilemaan. Suuret visiot ja kuvat näen jo silmissäni, materiaaleja tosin täytyy vielä hankkia. Tahdon tehdä yhden sivun meidän häistä, se olisi varmasti suht helppo aloitus... Mistä tulikin mieleeni, että ei muuten olle mitään kiitoskortteja lähetty vieläkään. Nooh.. Johan noista häistä alkaa olla se puoli vuotta aikaa, saa nähdä saadaanko niitä lähetettyä ikinä. :D

Noin muuten mielessä pyörii tuhat ja yksi asiaa. Haaveita, suunnitelmia, unelmia. Vatsassa tuntuu jännitystä. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja meidän haaveet toteutuu!

Ei kommentteja: