13. huhtikuuta 2011

Miehet, miehet.

Olikohan tänä aamuna keittiössä ihan pikkuisen tyypillinen mies taas? Petukka ehti jääkaapille, kun ukko laitteli aamupalatarpeita kaappiin. Petu ehti kiskaista vanhan salaattikipon lattialle, jossa tietenkin oli jotain salaattijämiä. Mies vähän siivosi, mutta kun menin katsomaan lattiaa, se oli ihan täynnä sellaista salaattimurua. Oli pakko kysyä, että noinko meinasit sen lattian jättää? Nii'in, ei kuulemma saanut paremmin putsattua... Öö, no ei kai, jos vaan käsin niitä yrittää nyppiä! Oli sitten vinkattava, että mitä jos vaikka harjalla putsaisit ne roskat pois. Tämähän tapahtui, pienen äpinän kera. Meinasi kuitenkin jättää vielä ne salaattimurut sinne rikkalapioon lattialle, mutta onneksi olin vieressä paimentamassa, että roskiin roskiin samantien, muuten Petukka on siellä syömässä muruja heti kun silmä välttää. Huoh.

Kyllä mä tiedän, että mun pitää Liliä joskus neuvoa esim. omien jälkien siivoamisessa, mutta että 27-vuotiasta miestäkin?? Joo, oikeasti mua ei kyseinen tapaus edes ärsyttänyt, kunhan huvitti niin taas tuo miesten tapa ajatella ja toimia.

Kävin äsken taas lenkillä. Oon käynyt nyt jopa kahdesti. Palkaksi siitä kävin hakemassa itselleni suklaalevyn, koska eihän mun ole tarkoitus laihtua. ;D Olisi vaan tosi kiva, jos vaikka kunto kohoaisi, niin jaksaisi itsekin paremmin.

Niinhän siinä sitten kävi eilen, että laittelin kuitenkin pari työhakemusta menemään siivousfirmoihin. Kesätyöntekijöitä etsivät, joten saapa nähdä, miten käy. Koetin äsken laskeskella Kelan laskureilla, että jos tekisin noin 10 tuntia viikossa, jäisin vähän plussan puolelle. On kyllä niin tyhmää, miten siitä työnteosta joutuu kärsimään! Ei ilmeisesti kannusteta kotiäitejä tekemään edes osa-aikaista työtä.

Ei kommentteja: